Zielige Telfort

2008-01-10

Je hoort het wel vaker, bedrijven die poeslief voor je zijn, tot je wil opstappen. Nou, hier nog eentje dan. Telfort heeft mn telefoonnummer 'gewoon' opgeheven. wtf..."Ja meneer, dan moet u het geld overmaken en dan krijgt u het als prepaid terug."Let me take you back...Ik heb dus begin december een abo afgesloten bij Tmobile met een N95. Mijn oude abo van Telfort liep tot 1 december. Natuurlijk moet je rekening houden met opzegtermijn en al dat gezeik, en ik heb ook weinig geklaagd over de kutgeintjes die je uit moet halen om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Maar nu ben ik het toch wel beu hoor.27 november: mevrouw van telfort zegt dat ik drie maanden opzegtermijn heb. Ik vraag hoe ik daar onderuit kan komen, ze stelt het goedkoopste abo voor (5euro pm) en dat dan af te kopen. Maar, afkopen kan pas vanaf ingang abo dus die brief moet ik pas op 1 december sturen (dat moet met geschreven brief...). Het abo wordt dan binnen 5 dagen omgezet naar prepaid, waarna een andere maatschappij hem mag overnemen. Ik denk, prima, klinkt goed, heb ik half december tmobile met mn eigen nummer.1 december: ik stuur de brief naar telfort~7 december: ik bel telfort met de vraag, wtf? "Nee meneer, inkomende post doet er 10 werkdagen over om te verwerken." Uh, wat? Dat was niet de afspraak. Maargoed, ok, een week meer of minder, boeiend.~20 december: ik bel Telfort nogmaals, wtf? "Er is een brief onderweg meneer, die moet u terugsturen" Een brief? Jaja...~21 december: Inderdaad, een brief van Telfort met de afkoopsom. Met daarin, volgens mij, dat het geld overgemaakt moet worden of automatisch wordt afgeschreven. Ik heb abo bij Telfort dat al 2 jaar automatisch maandelijks wordt afgeschreven, zonder enige problemen, dus ik ging ervan uit dat ze dan wel zo slim waren om... Enfin, iets met assumptions being the root of all... Ik vul dat ding in, zet mn handtekening eronder en stuur hem terug. Uiteraard kost dit weer 10 werkdagen + feestdagen, dus mooi kut. Desalniettemin hoopte ik dat dit toch wel de eindfase was van dit belachelijke traject... helaas.~28 december: Krijg een bericht van T-Mobile dat mn abo per 21 maart wordt overgenomen van Telfort. Ja hallo, die eerste Telfort miep zei dat het zou afkaatsen, wat is dit nou weer. Ik ga bellen naar T-Mobile. Kunnen me niet helpen, ik moet een nieuwe aanvraag indienen. Ondertussen begint mijn irritatiegrens in zicht te komen, maar ik vraag het formulier aan, vul het in en stuur het op.Ondertussen niets meer gehoord hebbende van Telfort gaan we het nieuwe jaar in waarbij ik rond de wisseling prima heb kunnen smsen. Ik ben druk bezig, hou me niet meer zo bezig met de telefoonzaken tot gisteren.8 januari: Ik kom 's avonds thuis tegen half 12 en zie dat ik geen bereik heb. Niet de eerste keer thuis dus ik denk er niet veel van. Maar bij nadere analyse blijkt dat er ook geen operator in het scherm staat. Hm. Een paar minuten later krijg ik het simcard registration failed bericht.Ok, ik denk mooi, geregeld. Hiephoi.Ja... hiephoi... Voor de zekerheid sms ik mezelf even. Smsje komt niet aan. Nummer is niet overgezet. Ik ben nog voorzichtig en hoop dat dit bij het proces hoort. Geef het een nachtje, weet je wel. Nou, weet je niet.9 januari: ik bel T-Mobile om te vragen naar hoe het zit. Zij weten van niets, hebben nieteens mijn nieuwe aanvraag ontvangen (of verwerkt? ...) voor nummerbehoud en hebben het nog steeds staan voor maart. Op naar Telfort dan maar. Daar zegt een muts, na heftig en langdurig overleg met een college a 20ct per minuut, dat het nummer opgeheven was! Ik moest expliciet vermelden dat ik mn nummer wilde behouden en naar prepaid om moest zetten. WAT??? Ik moest ook zelf het geld van de afkoopsom overmaken en dan pas zou ik mn prepaid nummer krijgen.Even tussen twee haakjes, om nummerbehoud mogelijk te maken moet je nummer ACTIEF zijn! Dus zelfs al zou het verzoek nu door T-Mobile behandeld worden, dan nog gaat t feest niet door omdat het nummer inactief is.Stelletje klootzakken zijn het. Kuttelfort.